آزمون GRE چیست

جي آر اي (GRE=Graduate Record Examination) آزموني جامع است كه توانايي ها و معلومات عمومي فارغ التحصیلان را ارزيابي مي كند و معمولا برای ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر از کارشناسی مورد نیاز می باشد.

آزمون جي آر اي در دو نوع عمومي (general) و موضوعي/تخصصي (subject) به صورت تستي برگزار می شود که از سه بخش نگارش تحلیلی(analytic writing) ، استدلال كيفي (verbal reasoning)، و استدلال كمي (quantative reasoning) تشكيل مي شود.

هم اکنون در ایران آزمون جی آر ای عمومی به دو صورت کتبی (Paper-Delivered) و کامپیوتری (Computer-delivered) برگزار می شوداز August 2011 تغییراتی در این آزمون ایجاد شده است که در ذیل آنها را مرور می کنیم:

مهمترین تغییرات آزمون جدید GRE

  • در آزمون قدیمی نمره ی بخش های استدلال کمی و کیفی از 200 تا 800 (با فاصله هاي ده نمره اي) بود که حال از 130 تا 170 (با فاصله هاي يك نمره اي) محاسبه می شود.
  • جواب تمامی سوالات بايد در دفترچه سوالات وارد شود و پاسخنامه جداگانه اي به داوطلبان داده نمي شود.
  • در بخش هاي كيفيو كمي اين امكان وجود دارد كه پاسخ چند گزينه از يك سوال درست بوده و تنها در صورتي كه داوطلب تمامي گزينه هاي درست را انتخاب كند نمره به او تعلق مي گيرد.
  • در بخش كمي، به هر داوطلب ماشین حساب ساده اي توسط مرکز برگزاری آزمون داده مي شود.
  • تعداد سوالات و زمان پاسخگويي در بخش هایكيفي و كمي نيز تغيير كرده است كه در جدول بخش بندي آزمون گنجانده شده است.
  • با تغییرات ایجاد شده در فرمت کامپیوتری، در صورت نیاز داوطلب می تواند پاسخ سوالات هر بخش را قبل از ورود به بخش بعدی تغییر دهد.
  • در ویرایش جدید، میزان سختی سوالات تحت تاثیر تعداد پاسخ های صحیح به سوالات قبلی می باشد.

تغييرات در بخش كمي GRE

  • سوالات تطابق لغات (analogy)ومتضاد(antonym)حذف شده است.
  • به جاي متن های طولانی، 12 تا 15 متن كوتاه (عمدتاً تک پاراگرافی) جايگزين شده است. البته ممكن است یک الی دو متن چند پاراگرافی نيز در اين بخش گنجانده شود.
  • سوالات تکمیل متن تغییر چندانی نکرده است و جاهای خالی در هر سوال بین یک تا سه عدد می باشد. نكته مهم اين است كه داوطلب براي كسب نمره  سوال باید تمامی جاهای خالی را به درستی پركند.
  • جملات معادل (Sentence Equivalence) سوالات جديدي هستند كه بخش كمي اضافه شده اند. اين نوع سوالات هم توانايي پيدا كردن لغات هم معني و هم كامل كردن جاي خالي را مي سنجد.در این سوالات یک جمله داده مي شود که یک کلمه آن جا افتاده است وداوطلب مي بايست از بين 6 گزينه ي داده شدهجای خالی را با دو گزینهكامل كند به صورتی که هم جمله منطقی و معقول باشد، و هم جمله تکمیل شده با هر دو گزینه یک معنی را برساند.

به طور خلاصه، سوالات اين بخش از حالت حفظ کردن صرف لغات خارج شده و توانايي درک و استدلال مطالب نقش پررنگتري ايفا ميكند. با اين وجود، همچنان دانش وا‍‍ژگان بالا به عنوان مهمترین فاکتور در این بخش مطرح مي شود.

 

برنامه کلاسهای GRE

از آنجا که تعدد زبان آموزان در کلاس باعث کند شدن روند یادگیری و عدم نتیجه مطلوب در دوره می گردد، تمامی کلاسهای آموزشگاه زبان نصرت به صورت نیمه خصوصی می باشد، که موجب کسب نمره قبولی در آزمون میگردد.

تمامی کلاسهای نیمه خصوصی (3 تا 6 نفر) همه روزه حتی پنج شنبه و جمعه در هر دو شیفت صبح و عصر برگزار می گردد.

شرکت در کلاسها با هر سطح زبانی امکان پذیر است.

تمامی کلاسها دارای دو سطح مبتدی و پیشرفته است که در صورت دارا بودن مهارت کافی نیازی به گذراندن سطح مبتدی نیست.

یک جلسه مشاوره و تعیین سطح رایگان قبل از شروع کلاس، مختص هر زبان آموز، به منظور تسریع روند آموزش برگزار میگردد.

در پایان دوره یک آزمون آزمایشی رایگان برگزار و عملکرد زبان آموز بر حسب نمره اکتسابی، در کارگاه آموزشی رایگان مورد تحلیل قرار میگیرد و راهکارهای مورد نیاز برای ارتقاء عملکرد در آزمون اصلی ارائه میشود.

نام دوره

ساعت آموزشی

شهریه دوره (ریال)

شروع ثبت نام

شروع کلاسها

مبتدی

15

2/500/000

94/8/15

به محض تکمیل ظرفیت

پیشرفته(Verbal, Analytical Writing)

23

7/000/000

94/8/15

به محض تکمیل ظرفیت

درآکادمی زبان نصرت آزمون فوق به صورت آزمایشی برگزار می گردد. لذا می توانید جهت شرکت در آزمون با آکادمی در تماس باشید.